lördag 16 april 2011

Effektiv dag

Ingen sovmorgon här inte fast det är min lediga dag. Har varit effektiv och hunnit massor :-)

Upp tidigt och ut med hästarna, sedan in och äta frukost, ut till stallet igen och mocka och koppla på lilla släpet på Volvon. Svischa ner till tandläkaren.


Därifrån raka spåret till Bengts Hästsport för att köpa torv och spån. De har verkligen superbra service, undertiden jag spanar in alla fina saker i butiken lastar de på en pall torv och så många spånbalar som får plats på släpet. Tack vare att vi har galler på släpet rymms det 18 torvbalar och 9 spånbalar och bäst av allt är att jag inte behöver förankra eller spänna fast utan det är bara att tuta och köra.


När jag var hemma igen kom min hovis Jenny förbi och fixade Lillens framsko som satt lite halvlöst.


Sedan var det träning för Sofia. Hon red Reggae och själv red jag Lillen. Åh det är så himla mysigt att vi ÄNTLIGEN är i gång med privatträningar igen. Det funkar jättebra att hon rider en av hästarna samtidigt som vi har träning (innebär att både jag och hästen får vila lite emellanåt, hihi). Reggae gick superfint och hade bra bjudning. Sofia sa flera gånger att hon var superfin idag. Så roligt att höra, blir stolt över min fina häst. För mig och Lillen gick det också bra. Det blev mycket galopparbete, vi fick öva på att byta galopp över de små hindren som står utmed medellinjen och sedan fick vi hoppa räcket med vattenmatta och därefter oxern. Känndes riktigt kul att få hoppa Lillen igen men han blev lite trött på slutet.

När vi var klara med tränigen och Sofia hade åkt böt jag snabbt om och hämtade sedan Wille på fritids, färden gick sedan till Hörby Sportcenter för att bada.



Större delen av tiden tillbringade vi i bubbelpoolen men jag avverkade iaf 30 längder. Väl hemma igen var det matlagning, äta middag, ta in hästarna och sedan slappa framför TVn i soffan som gällde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar