måndag 21 mars 2011

Löshoppning

Det fick bli en super snabb lunch idag för att hinna löshoppa Lillen på lunchen. Gäller ju att passa på när hinder och avspärrningarna står kvar framme på ridbanan. Gick först till stallet och hämtade hans benskydd och sedan hämtade jag honom i hagen och därefter bar det dirket av till ridbanan.

Lillen var med på noterna direkt och började själv "värma upp" genom att börja galoppera runt på banan. När jag sedan introducerade honom för hindrena "sög" han direkt och hoppad utan minsta tvekan. Det är så kul att se honom in acton för han är så otroligt på och tycker det är roligt. Höjde inte hindren så högt eftersom han fortfarande inte fått på tappskon, han tog några språng på ca 1 m. Tyvärr fick jag inte kameran med mig men hittade några gamla bilder.





  Lillen som 1,5 -åring hemma hos sin tidigare ägare Catta





Lillens pappa Higi Linkel e Landor S


Galopparbete i fokus

Efter jobbet blev det ett pass på ridbanan med Reggae. Tog extra hjälp av gramantyglarna efter inrådan från min tränare Sofia. Har inte ridit med dem på jättelänge men eftersom jag just nu har lite svårt att få ihop henne i traven och galoppen så tyckte hon att jag skulle rida med dem ungefär tre dagar i veckan under en period. Kan säga att de gjorde susen för hon var superfin och rolig att rida. 

La ner bommarna, som jag haft vid löshoppningen till Lillen på lunchen, på marken och hade dem som galoppbommar. Fokus med dagens pass var galopparbete vilket gick bra så när som på galoppombytena som inte funkade alls. Vid bytena börjar hon studsa och hamnar i korsgalopp. Får be Sofia om hjälp vid nästa träning. 


Bilderna på Reggae är tagna av hennes tidigare ägare Jouline
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar