onsdag 23 mars 2011

Härliga onsdag - hoppträning

Onsdagar är härliga för då är det hoppträning!

Denna onsdag inget undantag. Lillen får fortfarande stanna hemma i stallet eftersom hans sår på manken inte läkt ordentligt än. Det var mao "bara" Reggae och jag som åkte upp till ridhuset. När vi värmt upp en stund visade det sig att Lottas häst Pinnen var halt, T R I S T! Särskilt eftersom vi ska tävla nu på lördag. Hoppas han kryar på sig snabbt.

Efter uppvärmningen med travbommar byggde Sofia om till en galoppövning med ett pyttelågt räcke med en galoppbom framför och efter som vi red mot i båda varven. Sedan gick vi över till att öva på lite mer banhoppning. Började lågt men mot slutet höjde Sofia upp till mig och Reggae och den sista oxern låg på dryga 120 cm!!!! Kan knappt fatta att J A G vågade styra mot hindret, något jag aldrig skulle gjort för några månader sedan. Reggae hoppade jättefint och var superduktig. Mitt "enda" problem idag var att jag fortfarande har ont i svanskotan och därmed har svårt att komma ner ordentligt i sadeln.

Hade tyvärr ingen fotograf med mig idag men tog lite bilder på hindret för att ha som pepping inför lördagens tävlingsdebut. Är redan sjukt nervös ;-)


Ser kanske inte så högt ut på bilden men när jag stod brevid på marken kändes det väldigt högt. Säger inte att höjden är viktig men för mig som jobbar med rädsla i hoppningen blir det en stor grej att ha fixat att hoppa lite högre hinder :-)



Drygt 120 cm


En nöjd och glad Reggae efter passet



Reggae spanar mot ridhusporten för att kolla in om det är någon kompis som kommer in. Är så otroligt glad för att jag köpte Reggae, hon är så himla hinderklok och hjälper mig verkligen att känna förtroende för henne. Hon får mig helt enkelt att våga!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar