lördag 26 mars 2011

Årets första tävlingsstart är nu avklarad!!!

Känns otroligt skönt att det nu är avklarat och att jag överlevde. Det gick faktiskt helt ok för att vara första tävligen för säsongen och dessutom första tävlingen någonsin inomhus.

Hade även förmånen att ha en stor hejarklack med mig, Cobbe, Jocke, Wille och Limpan. Dessutom var Anne där och tävlade OCH supportade mig när jag var hispig och nervös. Det var även en hel del andra "kändisar" (kompisar) där så det var jättekul. Cobbe skulle ha filmat men det blev lite knas med kameran så det bidde inget. "Snodde" en bild från Annes blogg.




Här är vi på framridningen innan första klassen, närmast är det Reggae och jag och Bonzo och Anne går i ytterfilen. Vi är djupt försjunkna i taktiksnack.


Efter sista hindret i grundomgången i första klassen tappade jag stigbygeln och hann inte bli klar i tid inför förta hindret i omhoppningen så jag valde att utgå. Känner mig jättenöjd över att vi i alla fall fixade en felfri grunomgång.

I den andra klassen var vi lite trötta båda två och dessutom så gick det mindre bra på framhoppningen. Oxern låg på långt över metern och jag red inte ordentligt så vi fick två stopp vilket inte är vanligt. Det var ju absolut inte optimalt för mitt självförtroende, men så är det när man inte rider ordentligt. Mot första och andra hindret red jag i undertempo och på tredje hindret fick vi ett stopp. Därefter bestämde jag mig och började rida så resten av banan gick bra. Sista hindret var en kombination med kort väg in och det var nära att jag bangade men bestämde mig i sita stund för att det kan man ju inte göra och red mot och det gick bra.

Reggae är verkligen en klippa och att hon stannade får jag själv ta på mig helt och hållet. Som sagt denna tävling tävlade jag bara mot mig själv och att ha genomfört två enmeters klasser känns otroligt bra. Nu gäller det bara att komma ut och tävla så att det blir lite mer rutin och mindre nerver ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar