lördag 12 februari 2011

Underbart väder - solen sken

Idag har det varit ett underbart väder i Skåne, inte allt för kallt med klar "hög" luft och solsken. Det är verkligen en humör höjare.



Fick gå upp relativt tidig idag trots att det är lördag eftersom jag skulle jobba. Släppte ut hästarna och fodrade dem ute och gick sedan in och åt frukost. Började inte okristligt tidigt och eftersom jag inte heller har någon resväg till jobbet gick jag hemifrån fem i nio. Anledningen till att det var jobb en lördag är att vi håller på och inventerar, ni vet sånt där man bara måste göra med jämna mellanrum även om det inte är toppkul.


När vi var klara strax efter lunch gick jag direkt till stallet. Började fixa lite under tiden jag väntade på att Limpan skulle komma. Eftersom väglaget inte är det bästa just nu på våra småvägar efter gårdags regnande som övergick till snöande och att det frusit på så bästämde vi oss för att rida hemma på banan. Tyvärr har det kommit lite vattenpölar som frusit så vi kunde inte rida på hela banan men det var ändå OK.

Jag red Lillen och Limpan Reggae som vanligt. Lillen var pigg och hade korta trippiga steg i början men ju längre in i passet vi kommer ju bättre blir det och när vi är klara och skrittar av så tar han verkligen i och jobbar genom hela kroppen i skritten. Jobbade med övergångar mellan skritt och trav och sedan mellan galopp och trav. Han var lugn och fin i galoppfattningarna idag, inget kickande eller så. Känns så kul att det sakta går framåt.


När vi ridit klart och jag höll på att fixa som bäst i stallet fick vi besök, det var Mimmis och Tindra som var ute på promenad och kom förbi . Vi tog in Tindra och min lilla Indra på ridbanan för att låta dem hälsa och se om de ville busa lite. OCH visst ville de göra det.



Tindra är född 2008 och blir 3 år i år




Indra tycke att det var kul att Tindra kom på besök. Hon sprang runt med lätta steg och busade men om Tindra kom lite för nära vände hon rumpan till och kickade. När man såg dem springa tillsammans slogs man verkligen av skillnaden mellan halvblodshästarnas- och kallblodstravarnas rörelsemönster. Båda underbara på sitt sätt. När stog där och tittade på dem var jag stolt som en tupp över min lilla Indra och hennes fantastiska luftiga och gracila sätt att röra sig. Tack snälla Mimmis och Tindra för besöket, det var jättenyttig träning för Indra att få komma ifrån mamma och träffa en mer jämnårig kompis. Kom gärna förbi fler gånger :-)

1 kommentar:

  1. Ja vi kommer gärna förbi fler gånger...inte så långt ju. Vilken häst du har såååå fin. Vilka steg hon har jag är så imponerad av din "lilla" tjej.

    SvaraRadera