onsdag 9 februari 2011

Mallgroda - superhästar

Just nu sitter jag i soffan och är en riktig;


Ja just det, en riktig MALLGRODA. Varför då? Jo för att det gick så sjukt bra på hoppträningen idag. Onsdagar är ju bästa dagen på hela veckan men idag var jag inte alls iform. Huvudet bultade rejält och sofflocket var väldigt lockande och då är det ILLA. Hur som helst masade vi oss iväg till hoppträningen.

Jag började med Lillen och Limpan med Reggae som vi gjort de senaste träningarna. Lillen var pigg och väldigt studsig och rädd vilket innebar att han kastade sig. Lite obehagligt är det men samtidigt tränar det upp balansen. Gäller ju att se det possitivt. Det var nog beroende på min formsvacka som jag var både spänd och nervös inför första anridningen. Med facit i hand var det helt i onödan för Lillen var verkligen super duktig idag. Vi fick börja med en form av studsserie med ett räcke sedan en galoppbom och därefter ytterligare ett räcke. Sedan bygdes banan snabbt på med fler och fler hinder inkl en oxer med VATTENMATTA. Behöver jag nämna att Lillen hoppad den utan minsta tvekan. Sista rundan av banan som började med studsserien följt av sex språng gick superbra när jag vågade lätta i handen och rida på framåt. Vi fick ett fint flyt genom hela banan och Lillen tvekande inte det minsta.



När jag var klar med Lillen böt jag och Limpan häst. Hon skrittade av Lillen och jag och Reggae laddade om för att hoppa banan. Sofia höjde lite vilket kändes helt OK. Första rundan gick helt ok förutom att jag red på fel hinder när vi kom till näst sista hindret. Sista rundan höjde Sofia lite ytterligare och jag RED verkligen genom hela banan och fick ett fint flyt. Kändes grymt bra och mitt självförtroende fick ytterligare en kick åt rätt håll. Extra kul att få gulliga kommentarer från mina gruppkompisar som säger att de ser en stor skillnad på min ridning nu med Reggae efter att jag börjat hoppträna med Lillen. Är lite som att har jag klarat av att hoppa med honom så känns det väldigt tryggt med Reggae och jag slappnar av lite mer. Kommer leva länge på kvällens hoppträning med mina superduktiga och fina hästar!

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar