onsdag 2 februari 2011

Jippi!! Det regnade idag så vi kom iväg på hoppträning

Modig matte och duktiga hästar

Vill börja med att tacka Limpan för att hon är gullig och hjälper mig med hästarna. Har svårt att hinna med att rida båda hästarna själv just nu, samtidigt som jag gärna vill att de båda ska vara igång. Onsdag är absolut bästa dagen på hela veckan för då är det hoppträning. 

Limpan red precis som förra gången Reggae och själv red jag Lillen. Han var betydligt mycket lugnare idag även om han var lite pigg och på tå i början. Reggae var lugn som en filbunke som vanligt även om hon visar att hon tycker att det är kul och busar lite gulligt. 

Efter framridningen fick vi börja med en studsserie med fyra hinder. Lillen och jag var båda lite tveksamma och förskiktiga första gången men sedan gick det bättre. När vi sedan gick över till "banhoppningsträning" så gick det inte heller superbra första rundan, vi var lite för tveksamma. Men för varje ny runda blev det bättre och bättre. Det jag måste tänka på när jag rider unghästar är att rida på mer framåt och inte backa av för mycket. Det enda kluriga är att jag måste bli ytterligare lite modigare än vad jag är idag. Men jag får ta ett steg i taget och är väldigt nöjd att jag vågar vara med på grupphoppträning med honom. Något han verkligen behöver, det är verkligen superbra miljöträning för honom. 

När jag var klar med honom böt Limpan och jag så att hon fixade iordning Lillen undertiden som jag hoppade banan två vändor med Reggae. Även med henne gäller att komma mer till ridning men jag känner verkligen att jag utvecklas av att hoppa med Lillen och sedan ta några språng med Reggae efter det. Känner mig mycket modigare och mer lugn inombords även om det inte helt återspeglas i min ridning ännu. Hoppas att det kommer ;-) Hur som helst är jag supernöjd med både mig själv och båda hästarna och självklart Limpan som också var jätte duktig. 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar