tisdag 1 februari 2011

Blixthalka grusade planerna


Planen för kvällen var att Limpan och jag skulle åka upp till ridhuset med hästarna efter att hon kommit hem från gymmet. MEN när Cobbe hade varit och hämtat henne fick jag rådet att inte ge mig ut med hästsläpet om jag inte ville hamna i diket, och vem vill det? INTE jag!!




Istället blev det pyssel med hästarna. Reggae fick gå till frissan och klippa manen. Något hon tyckte var sådär kul men hon stog iaf stilla.



Självklart var det Limpan som fick agera frissa eftersom hon utbildar sig till frisör så passar det ju bra för henne att öva lite extra. Hon tyckte att det var mycket svårare att klippa hästman än människohår. Eftersom Reggae har så pass tunn man så vill jag inte rycka manen på henne för då blir det ju inget kvar. Nackdelen med att klippa tycker jag är att det blir så skarp kant, det blir mycket finare om man rycker, men men.



Indra kikar nyfiket ut ur sin box undertiden "mamma" Inpuls står på gången och blir ompysslad. Självklart blev även lilla Indra ompysslad och fick öva på att stå uppbunden på gången. Något som går bättre och bättre för varje gång. Även Lillen fick sig en omgång med borsten även om han slapp gå till frissan. Hoppas nu bara att det blir plusgrader i morgon så att vi kommer iväg på hoppträningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar