lördag 22 januari 2011

Lite färre monster idag

Efter frukosten åkte Cobbe och Wille iväg på fotbollsträning och själv gick jag ut till stallet och släppte ut hästarna. Sedan lastade jag en massa bråte från när vi rev väggen i sadelkammaren i hästtransporten. Tänk att lite lekablock, puts och kapade klinkersplatter kan väga så mycket. Åkte sedan ner till tippen och slängde eländet.

Efter lunchen hägde Cobbe med på ytterligare en sväng till tippen med den lilla kärran som var lastad med ännu mera rester från den rivna väggen. Känns oerhört skönt att äntligen kommit väg och slängt allt :-)


Det blev lite mer av intervallträning under dagens uteritt. Passade på att rida innan det blev mörkt och innan allt för många monster kommit fram ur sina gömmor. Vissa var redan framme men långt ifrån alla, så Reggae var något mer avslappnad idag :-)

Skrittade trekantsvägen via "travgrannen" och såg att fältet mellan oss faktiskt såg ridbart ut!!!


Försökte få henne avslappnad och jobbade henne i trav på en stor åttvolt, hon var dock väldigt intresserad av vad grannes avelsston och deras föl gjorde. När jag fåtte henne ok avslappnad gick jag över till galopparbete, lät henne bara gå i samlad form och i ett lugnt tempo. Har ju blivit lite att hon fått gå relativt fritt i galoppen när det varit snö så nu har jag lite att jobba med för att få henne att inte dra iväg. 

När jag kände mig nöjd gick vi vidare ner mot skogen, kanske går det att komma runt en trevlig sväng i skogen?


Reggae är nog egentligen en riktig skogsmulle för hon tågade på utan minsta tvekan, tyvärr fick vi vända bara efter en liten bit för att det blev alleds för sankt och snårigt. Lite synd att det inte går att rida i skogen när den ligger så nära :-( Tog en galopp uppför vägen från skogen och skrittade vidare till "galoppåkern" nere vid Granehillsgården. Tog en samlad galopp även där åt båda hållen. Tyvärr har snön inte smält bort helt än så efter en kortsida och en långsida får man vända tillbaks igen. Tog galopp även på väg tillbaks och skrittade sedan hemåt och vidare trekantsrundan igen för att vara säker på att hon inte hade någon mjölksyra kvar.

Väl hemma igen kom Indra fram och mötte oss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar