onsdag 26 januari 2011

Hoppträning med en touch av rodeo

Onsdag = hoppträning för Sofia uppe i ridhuset. Planen var att jag skulle hoppa Reggae och att Limpan skulle rida fram Lillen tills Sofia skulle hoppa honom efter att den ordinarie hoppträningen var klar...........Nu blev det inte så för att när vi kom upp till ridhuset så var Lillen väldigt på tå. Limpan och jag kom överens om att jag skulle börja rida Lillen så fick hon rida Reggae med tanke på att hon inte ridit på nästan ett år.

Nu var det ju inte bara Lillen som var på tå utan alla andra förutom Reggae men han var ju så klart värst. Han ville väl kolla vad hans gamla matte går för.


Undrar om han varit på någon form av rodeoläger för han for både högt och lågt och hoppade undan så fort något var läskigt, hmm. NÄÄ så är det nog inte, han var bara pigg och ville testa mig lite tror jag. Hur som helst så slutade det iaf med att jag red Lillen hela hoppträningen och Limpan red Reggae. Hon var verkligen jätteduktig med tanke på att hon inte ridit på så länge och Reggae är ju en superklippa :-)

Måste erkänna att lite småläbbigt var det, jobbar ju kontinuerligt med min "ryttarrädsla" i hoppningen. Dagens hoppträning med Lillen var en riktig boost för självförtroendet. Jag gjorde hela tiden som Sofia sa och bangade INTE. Även om Lillen var väldigt på tå, hoppade, kastade sig och for i luften så har han verkligen en superinställning till hinder och hoppade allt, inte ett stopp. När Lillen var klar så böt Limpan och jag så att jag kunde ta några språng även med Reggae. Limpan fixade iordning Lillen och ledde runt honom undertiden.


Kändes grymt bra att hoppa upp på trygga stabila Reggae efter rodeopasset med Lillen. MEN tack vare Lillen så var jag häpnadsväckande cool  när jag RED Reggae, för idag red jag verkligen när jag hoppade och vi hade ett superbra flyt och jag fick verkligen en underbar känsla. LÄNGTAR så tills nästa hoppträning!!!!

Förresten så har Limpan lovat att hjälpa mig att rida hästarna 3-4 dagar i veckan eftersom jag har så svårt att hinna med. Kan ju alltid hoppas att hon tycker det är så kul att hon vill börja rida "på riktigt" igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar