måndag 24 januari 2011

Energi och framåtbjudning

Efter maten bar det iväg med traktorn för att hämta havre. Cobbe var ju så klart chaufför och Wille hängde med som "sällskapsdam" och själv intog jag en övervakande roll. Jag menar, någon måste hålla koll så att det går rätt till (hihi).



När havretunnan var inrullad i foderkammaren fixade jag iordning Reggae för en sväng upp till ridhuset.


Fokus för dagen var bara att få henne energisk och med en god framåtbjudning, inga krussiduller eller så. Inget såsande här inte! Att dömma av flåset och temperaturen på oss båda när vi var klara så lyckades vi relativt bra med uppgiften idag. Latmasken fick mao stanna hemma ;-)

Väl hemma igen och efter att Reggae var fixad och tillbaks i sin box tog jag ut Indra på gången. Vi övade på att hon ska stå uppbunden och bli borstad. Hon stod fint och var superduktig idag hela tiden medans jag borstade henne. Fick kratsa framhovarna men inte bak idag. Får ta hjälp och öva lite mer på bakhovarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar