söndag 30 januari 2011

Aktiv dag

Solen sken och vädret var helt underbart idag. När jag var klar med stallet tog jag och Limpan en underbar skrittur med hästarna. Jag red Lillen och Limpan red Reggae. Eftersom grusvägen är hård som betong nu när det frysit på igen så blev det mest skritt och bara en liten travsväng utmed "Granehills åkern". Båda hästarna var pigga och tyckte det var kul. Lillen var jätteduktigt hela uteritten och gick först utan minsta tvekan.



Efter lunch åkte hela familjen upp till Hörby Sportcenter.

                                     

Wille önskade sig i födelsedagspresent att vi skulle åka upp till Höby Sportcenter för att bada, bowla och äta och så fick det bli. Vi började med att bada, jag simmade 40 längder och satt även en del i bubbelpoolen och några turer i vattenrutschbanan blev det också.

Nästa anhalt var bowlinghallen som ligger i samma byggnad som badet, himla smidigt.




Det bästa med bowling tycker jag är att hela familjen kan vara med :-) Wille ledde länge över mig men mot slutet kom jag ikapp och lyckades få till två strike på rad och gick om honom, det var inte bra. Kan säga att det blev sura miner. Efter både bad och bowling smakade det gott med mat, vi åt alla black & white som smakade jätte gott! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar